Oldalunkon cookie-kat használunk, hogy még jobban Rád szabhassuk tartalmainkat, karrierlehetőségeinket. Részleteket itt olvashatsz.
A Divergent additív gyártású autójának előállítása 75 százalékkal kevesebb alkatrészt igényel a konvencionális járművekénél.
Cél a fenntarthatóság
A Blade 3D-nyomtatású technológiáját nem öncélból használják fel az alkotók, a fő törekvés a fenntartható termelés megvalósítása. Ez az ambíció motiválta a Divergent csapatát a Node nevű módszer kialakítására, amelynek keretében 3D-nyomtatású alumíniumcsomókat és szintén 3D-nyomtatású szénszálat kombinálnak egymással.
Az amerikai cég szerint számos előnye van az eljárásnak: az üzemek visszafogottabb károsanyag-kibocsátása, az ortodox gyártási procedúrákéihoz képest könnyebb autók, kevesebb felhasznált anyag, illetve ebből eredően kevesebb hulladék.
A Divergentet, az additív gyártás iránt már korábban szintén elköteleződő PSA Group is támogatja.
A Peugeot-t és Citroënt is birtokló társaság járművek építéséhez létre hozott egy olyan platformot, amelynek rendeltetése, hogy a kereskedelmi célú standard járművek súlyát 50, az alkatrészeik számát 75 százalékkal csökkentse.
A Divergent hosszú távú elképzelése, hogy Divergent Manufacturing Platform néven egy olyan technológiai platformot állít majd elő, amellyel automatizálható a formatervezés, illetve a gyártás költségét és a hozzá szükséges időt is radikálisan mérsékelni tudja.
A Las Vegas-i CES 2017-en egyik teljességgel működőképes prototípusa segítségével a nagyérdemű az immár életnagyságban is megismerkedhetett a Blade-del.
Olvass tovább!