Oldalunkon cookie-kat használunk, hogy még jobban Rád szabhassuk tartalmainkat, karrierlehetőségeinket. Részleteket itt olvashatsz.
A tervek szerint 2020-ra 30 ezer környezetkímélő autó járja majd a magyar utakat. Ez egy szép cél, de magvalósításához évente 7500 elektromos vagy hibrid gépjárművet kellene értékesíteni. Hazánkban egyelőre 1300 zöldrendszámos autó van forgalomban, és évente alig több mint 100 villanyautót – azaz tisztán elektromos hajtással működőt – adnak el.
Az októbertől igényelhető állami támogatással és az e-autó gyártásba újonnan becsatlakozó márkák kínálatának folyamatos bővülésével a jelenlegi számok jelentősen meg fognak növekedni. Ez magával vonja majd az elektromos autók működéséhez szükséges infrastruktúra fejlesztését is, hisz ilyen mennyiségű zöldrendszámos kocsi kiszolgálására természetesen még nincsenek felkészülve a hazai töltőpontok.
Persze vannak olyan országok, amelyek még ennél is merészebb célokat tűztek ki. Norvégia például 2030-ra nullára akarja csökkenteni a belső égésű motorok hajtotta kocsik számát, Japánban pedig már most több elektromos feltöltési lehetőség van, mint hagyományos benzinkút.
A lenti infografika segítségével megmutatjuk az aktuális, globális trendeket, és azt is, hogy a technológia fejlődésének köszönhetően milyen ütemben változik a hatótáv és csökken az energia-előállítás költsége.
Olvass tovább!
Drónokra cserélhetik a futárokat?
Több száz fővel bővül az Eckerle
Elküldted az életrajzodat, de nem válaszolnak. Ki lehet a hunyó?