Oldalunkon cookie-kat használunk, hogy még jobban Rád szabhassuk tartalmainkat, karrierlehetőségeinket. Részleteket itt olvashatsz.
Az Üzletrész.hu megkísérelte összeszedni, mi jellemzi a karizmatikus vezetőket. Lássuk!
Domináns jelenlét arrogancia nélkül. A karizmatikus vezető szókimondó és hangadó, de alá is áll annak, amit gondol. Steve Jobs mindig elismerte, ha hibázott, ahogy az utódjától is hallottunk már vallomást. Nem véletlen, hogy Jobs új termékbemutatói legendássá váltak, gyakorlatilag műfajt teremtettek.
A karizmatikus vezető nem alanyi jogon emelkedik a többiek fölé – az a katonai diktátor és egy másik beszélgetés. Valamennyi élő legendában közös, hogy közel emberfeletti erőfeszítéssel hajtja szét magát. Richard Branson nem csak dumál a legvadabb kalandokról, a vasúti befektetéstől 20 év alatt eljutott az űrturizmusig. Elon Musk állítólag 15 éven át heti 100 órát dolgozott. Steve Jobs dizájnmegszállottsága pedig új sztenderdet állított fel a technológiában.
A karizmatikus vezető számára az üzlet sosem öncélú. A befektetéseik hosszú távra szólnak, és túlmutatnak a céges ügyeken. Nem is lehetnének sikeresek, ha nem tartanák egyensúlyban a jótékony, fenntartható szemléletet a jó üzletmenettel. A kettő általában már középtávon összemosódik.
A magának való tudós hátat fordíthat a világnak, miközben kutat, de egy csapat mindig megoldást keres és piacot épít. Ehhez pedig lehetőleg a kapcsolódó területek legjobb szereplőivel kell érintkeznie. A legjobb tervezővel, fejlesztővel, pénzügyessel, marketingessel.
Igaz, nagyon kevés vállalkozó olyan intelligens és kitartó, hogy eltávolodjon attól, ami már bevált és kényelmes, hiszen az eredményeket újra meg újra megkérdőjelezni kockázatos és sok pofont tartogat. Csakhogy a karizmatikus vezető nem félti magát, általában azokkal dolgozik együtt, akik hozzá hasonlóan nem kímélik a komfortzónájukat. Így kerül a számítógép a karórába, így születik meg az autó, amelyik nem szorul benzinre.
Azok a vállalkozók, akik tényleg változást akarnak a világban, a defenzíva helyett jellemzően offenzívában gondolkoznak. Nem várakoznak, hanem proaktívak, nem óvatosak, hanem kockáztatnak. Tudják, hogy nem dől össze a világ, ha az első változat még nem piacképes. Számukra mindaz, amit az úton megtapasztalnak és magukra szednek legalább akkora gyönyörűség, mint célba érni.
Olvass tovább!
4 gyors spórolási tipp cégvezetőknek
Márkaépítés? Így kerüljük el a leggyakoribb PR-bakikat
A rutinos róka vagy a becsvágyó fiatal viszi sikerre a céget?