Oldalunkon cookie-kat használunk, hogy még jobban Rád szabhassuk tartalmainkat, karrierlehetőségeinket. Részleteket itt olvashatsz.

A támogatásról részletes információt itt találsz.

  • Szolgáltatások
  • Referenciák
  • Kapcsolat
  • in English
  • Blog
  • Álláskeresőknek

Menü

  • Szolgáltatások
  • Referenciák
  • Kapcsolat
  • in English
  • Blog
  • Álláskeresőknek
  • Regisztráció
  • Belépés
  • Belépés

Hírek

Kihagyhatatlan webtrendek 2016-ra

2016. február 24.

A technikai fejlődés miatt szinte már úgy követhetjük a trendeket a webes megjelenésben is, mint ahogy a ruhadivatban. Mutatjuk, mi az, amire 2016-ban érdemes figyelni a céges weboldal alakításánál az éves előrejelzések és persze a szakmai guruk szerint!

Újdonságból nincs hiány technológiai újítások és eszközök terén, és a trendek a webes megjelenésben is olyan tempóban változnak manapság, ahogy a ruhatárunkat sem cseréljük. Érdemes itt is hosszabb távon gondolkodni, és a pillanatnyi divatok helyett a nagyobb íveket figyelni, ha a céges oldal átalakításán gondolkodunk.

Fontos viszont, hogy ne akarjunk minden újdonságot azonnal használni! A kevesebb több elvét vallva válasszunk néhány, a cégünk szempontjából hasznos újítást, és ezeket építsük be a webes felületeinkre.

 

Görgetés

Az új székfoglaló a görgetés, ami a kattintást üti ki a nyeregből. A mobilos netezés rohamszerű térhódítása hozta magával az új technikát is, gyorsan reagálva az új igényekre. A mobilon nem szeretünk linkeket nyomogatni, bonyolult menürendszert tapogatni, így kialakultak a hosszú, görgethető tartalommal elkészített weboldalak. Lazán, könnyedén végigpörgetjük a tartalmat, és kiszúrjuk a számunkra hasznos információt. Ám ez nem azt jelenti, hogy végeláthatatlan szövegtengert nyomhatunk be a weboldalra. Azt továbbra se szívesen olvassa a felhasználó. A szakértők szerint a jól tagolt szöveg, a látványos elemek, tehát a remekül megkomponált vizuális élmény a népszerű görgethető oldal titka.

Elrendezés

Felejtsük el a klasszikusokat: fejléc, lábléc, jobb hasáb, bal hasáb, center terület. Az új trend lesöpörte az évtizedes, poros elrendezést, és helyette a fejlécet felnagyította, és a weboldalak fókuszterületére helyezte. Széles tartalmi felületet használunk manapság, ami a görgetős szempontjából is optimálisabb. Emellett a “csempés” elrendezés is kezd elterjedni, kisebb nagyobb négyzetekbe tagolva a kezdő tartalmat.

Képcsere

Az elmúlt évek stockfotó őrülete kezd lecsengeni. Bár a fotó, mint látványelem megmaradhat, de erőteljesen változik a méret és a stílus. Hódít a faltól falig fotó, aminek tökéletesen tűéles a felbontása, harmonikus a színvilága. A széteső, pixeles fotó tilos, hiszen alapvetően azt a benyomást keltheti, hogy hanyagok, slendriánok vagyunk. Ez nem jó üzenet rögtön az első oldalon a cégről. De a képnek nem csak szépnek kell lennie, ne felejtsük el, hogy üzenethordozó is! Nem elég, hogy gyönyörű a fotó, a márkaépítés szempontjából beszéljen a cégről, legyen mögöttes tartalma, mondanivalója is. Az első benyomás, ugye, nem kell hangsúlyoznunk mennyire döntő lehet.

Grafikus feltámadás

Végre egyre nagyobb teret kapnak a grafikai elemek, a tipográfia. Nem kell egy hosszú szövegnek halálosan unalmas képet mutatnia. Használjuk kreatívan a tipográfiát! Emeljük ki, ami fontos, tagoljunk bekezdésekkel, címekkel, ezek legyenek nyugodtan extra hangsúlyosak. Bátran vegyük elő a szövegek tagolásához a színskálát is. Az egyszerű, letisztult ikonok továbbra is látványos elemei lesznek a weboldalaknak.

Szerepet kap a Z tengely

2016-ban feléled a Z tengely a szakértők szerint, egyre nagyobb teret kap, hogy stílusosan fejezzük ki magunkat. A hagyományos függőleges és vízszintes elrendezés mellett kihasználjuk az oldalak mélységét is. Például egymásra helyezhetünk fotókat, melyek előreugranak vagy hátrébb csúsznak használat közben. Fontos, hogy az arányos elrendezéssel tartsuk kézben a látvány, a láthatóság szempontjait.

HD a weben

A videók népszerűsége elgáncsolhatatlan, egyelőre marad is ez a trend 2016-ban. Az egyre nagyobb képfelbontású eszközök azonban megkívánják, hogy a vizuális témájú weboldalak, ezek a tartalmak már itt is HD minőségben villanjanak fel előttünk. Hangsúlyosan kiemelve természetesen azokat a weboldalakat, ahol a tartalom megkívánja, hogy kifogástalan képminőséget kapjunk. Még nem vágtunk bele, hogy használjuk ezt a mára szinte alapvető eszközt? Szakértőnk itt segít stratégia mentén, jól átgondolva, kidolgozva, tervszerűen és hatékonyan publikálni az első videókat.

Reszponzivitás

Akinek a céges weboldala nem jól olvasható a mobileszközökről, annak bizony nem sok esélye van érvényesülni az online világban, hiszen az internethasználók jelentős része már nem asztali gépekről – és még csak nem is laptopokról – éri el a világhálót, hanem a legkülönfélébb méretű okoseszközökről. A reszponzív, tehát az adott képernyőmérethez (laptop, tablet, okostelefon) automatikusan igazodó megjelenés mára szinte kötelező elem egy új weboldal létrehozásánál. Ez a fajta webdizájn lehetővé teszi, hogy az adott oldal mindig a használt eszköz képfelbontásához igazodva, optimális verzióban jelenjen meg anélkül, hogy ehhez külön mobiloldalt kéne fejlesztetnünk. Így zökkenőmentesebb lesz a böngészés a látogatónak, ez pedig alapvető ahhoz, hogy az oldalunkon tartsuk.

 

Tetszett a cikk? Olvass tovább!

Digitális világgazdaság: merre érdemes tovább menni?

Helyére kerül végre a Facebook

Négy tipp, hogy értelme is legyen a közösségi marketingnek

Az örökzöld tartalom előnye

Ez kell a sikeres marketinghez

Forrás: Piac & Profit
 
Ajánlom ismerőseimnek Küldés emailben

Ajánlott állások

Kötelező szakmai gyakorlatos Veszprém vármegye
 Veszprém
OTP Bank Nyrt.
Kontroller/Business Analyst
 Budapest
Intrum ASC Kft.
Szakvezető munkatárs
 Budakeszi
Budakeszi Vadaspark
Crew Control Student
 Budapest
Wizz Air
Group IT Customer Management gyakornok
 Budapest
OTP Bank Nyrt.
Még több hasonló állás

Közelgő események

OPEN NIGHT·GYÁRLÁTOGATÁS A P&G BUDAPEST GYÁRÁBAN
  2025. Máj 14.
recruiTECH CEE 2025
  2025. Máj 23.
Összes esemény


@
  • Adatkezelési tájékoztatóban
  • Felhasználási feltételekben
  • GYIK
  • Hirdetési lehetőségek
  • Kapcsolat
  • Copyright © 2025 frissdiplomas.hu

Elfelejtett jelszó
 Profilom

 Beállítások

 Letöltések

 Kilépés