Oldalunkon cookie-kat használunk, hogy még jobban Rád szabhassuk tartalmainkat, karrierlehetőségeinket. Részleteket itt olvashatsz.
Az eddigi papír alapú Erzsébet-utalványok helyett az munkáltatók idén már elektronikus formában, az úgynevezett Erzsébet-utalvány Plusz kártyára feltöltött összegekkel is motiválhatják munkavállalóikat. Az RSM blog szakértője azt járja körül, érdemes-e váltani elektronikus formára.
A piaci tendenciákat követve a papír alapú utalványokról egyre inkább az elektronikus kártyák felé terelné a cafeteria juttatások rendszerét a Magyar Nemzeti Üdülési alapítvány. Ezzel növelve a felhasználók biztonságát és egyben csökkentve a sokszor nehézkes adminisztrációt - írja Hegedüs Sándor az RSM blogon.
A kártya sok tekintetben hasonlít papír alapú elődjéhez: az egyes utalványzsebeinek megnevezése, az arra feltöltött összegek felhasználási köre, ideje és adózási konzekvenciái azonosak a papír alapú utalványokéval. A kártya mellett a papíralapú utalványok továbbra is forgalomban maradnak, így mind a munkáltatókban, mind a munkavállalókban felvetődhet a kérdés, hogy a sok hasonlóság ellenére érdemes-e áttérni az új elektronikus verzióra?
Adminisztratív terhek csökkenése: A munkáltató a kártyát a honlapon való regisztráció után az online rendelés programmal egyszerűen és gyorsan megrendelheti. Ezt követően már csak annyit kell tenniük, hogy havonta átutalják a kártya egyes utalványzsebeire az összegeket. Tehát a papír alapú utalványokkal szemben nincs szükség havi megrendelésre, a kiosztárst megelőző biztonságos tárolásra, átadásra, és az átvétel dokumentálására.
Reklamáció kiküszöbölése: A papír alapú utalványok megrendelés esetén a munkáltatók minden egyes megrendelés átvételt követő 2 napon belül kötelesek ellenőrizni az utalványok megfelelőségét. Reklamáció benyújtása ezt követően kizárt. A kártyára feltöltött összegek esetén a megfelelőség ellenőrzése nem szükséges, így az esetleges reklamációval járó kellemetlenségek elkerülhetővé válnak.
Költségmegtakarítás: A kártyák beszerzése költségmentes. Ezzel ellentétben a papír alapú utalványokat a forgalmazók a megrendelt névérték 2 százalék + áfa alap szolgáltatási díj ellenében biztosítják. Az utalványokat tartalmazó borítékokat egyedi összeállításának kérése esetén pedig 5 százalék + áfa összegre emelkedett. Emellett a kiszállítás költségei is a munkáltatókat terheli. A kártya feltöltésénél a forgalmazók kizárólag egy, a papír alapú utalványok alapdíjával egyező mértékű 2 százalék + áfa szolgáltatási díjtételt számolnak fel, tehát az áttéréssel a munkáltatók kiküszöbölhetik a papír alapú utalványokhoz tartozó plusz költségeket.
Az adózás változatlan: A munkáltatóknak az Erzsébet-utalvány Plusz kártya feltöltése esetén is figyelemmel kell lenniük az egyes utalványzsebeikre vonatkozó adózási szabályokra. Így például az étkezési zsebre utalt összeg esetében a juttatás egyedileg meghatározott havi értékhatárára és a 200 ezer forintos éves keretösszegre, vagy például arra, hogy a kultúra zsebbe feltöltött összeg csak évi 50 ezer forintig minősül adómentes juttatásnak.
Ha tetszett a hírünk, olvass tovább!
Cafeteria: így érdemes választani 2016-ban
Erre vágynak a hazai munkavállalók
Így állítsuk össze a 2016-os cafeteriamenüt