Oldalunkon cookie-kat használunk, hogy még jobban Rád szabhassuk tartalmainkat, karrierlehetőségeinket. Részleteket itt olvashatsz.

A támogatásról részletes információt itt találsz.

  • Szolgáltatások
  • Referenciák
  • Kapcsolat
  • in English
  • Blog
  • Álláskeresőknek

Menü

  • Szolgáltatások
  • Referenciák
  • Kapcsolat
  • in English
  • Blog
  • Álláskeresőknek
  • Regisztráció
  • Belépés
  • Belépés

Hírek

Így toboroznak az amerikai vezető márkák a közösségi médiában

2015. augusztus 13.

A tengerentúlon a szervezetek több mint 90 százaléka a közösségi médiában is toboroz. Íme három példa, hogy a Facebookon, a Twitteren és a YouTube-on miként jelenhet meg vonzó toborzási tartalom, ha vezető márkák úgy akarják.

Az H-E-B a Facebookon

Az H-E-B szupermarketlánc (Amerika 15. legnagyobb magáncége, évi 20 milliárd+ dolláros összbevétel, 80 ezer alkalmazott) kitűnő stratégiát dolgozott ki arra, hogy gyakornoki programját népszerűsítse. Kitették Facebook-oldalukra a gyakornokok öt csoportképét öt különböző régióból ezzel a szöveggel: „Lássuk, melyik régió kapja a legtöbb lájkot és kommentet!”.

A cég számos gyakornokot tagelt is a fotókon. Ez interakcióra késztette a közösségi média legaktívabb csoportját – az Y generáció képviselőit –, és meg is osztották a tartalmat. Így nem csupán azt sikerült elérni, hogy felkeltsék a figyelmet a munkaerő egyik gyakran elhnyagolt szegmense iránt, de az ötlet azt is eredményete, hogy az üzenet vírusszerűen terjedni kezdett.

Az eredmény elképesztő. A poszt 199 lájkot és 45 megosztást kapott, és tizen kommenteltek – ezek közül az egyik maga az H-E-B volt, arra buzdítva a látogatókat, hogy fűzzenek megjegyzést a tartalomhoz. A Határ régió fotója például 416 lájkot és két megosztást kapott, öten kommenteltek. A poszt ennek köszönhetően számos felhasználó üzenőfalán megjelent. A gyakornokok úgy érezhették, hogy törődnek velük. Az H-E-B pedig bebizonyította, hogy szereti a dolgozóit és tudja, hogyan kell használni a közösségi médiát. Megjegyzendő, hogy a fotók az H-E-B facebookos karrieroldalán jelentek meg, nem a fogyasztóknak szánt oldalon.

Hogyan hasznosíthatók a tapasztalatok: csináljon sztárt az alkalmazottaiból! A Facebook fő célkitűzése a felhasználókat illetően, hogy megmutathassák magukat, ezért az emberek gyakran megosztanak olyan fotókat, amelyek őket ünneplik, még ha a munkáltatóról van is szó. Nem kellenek céges rendezvények ahhoz, hogy képek és videók készülhessenek az alkalmazottakról, fotózza le őket év közben bármikor, amikor éppen jólérzik magukat.

A H-E-B másik okos ötlete az, hogy versenyezteti egymással a fotókat, amit bármikor lehet alkalmazni, ha több fotó áll rendelkezésre. Az H-E-B emellett figyelte a bejegyzéseket, és közbelépett, ha valaki nem jól vette az adást; vagyis figyelemmel követni a kommenteket és reagálni a kérdésekre, javaslatokra, panaszokra.

Az IBM szülinapja a Twitteren

Június 16-án ünnepelte az IBM a 104. születésnapját, ami nem kimondottan kerek évforduló. A cég toborzóprofilja, a @IBMUjobs azonban konfettis képpel és egy rövid üzenettel tette emlékezetessé az alkalmat a Twitteren: „Boldog 104. szülinapot, #IBM! Kívánunk még 104 évet, hogy okosabb bolygót építhessünk!”

A tweetet 31-en osztották meg és további 13-an jelölték kedvencnek. Sok megosztás IBM-alkalmazottaktól származott, akik márkanagykövetekké váltak a cég üzenetének közvetítésével. A hashtag lehetővé teszi, hogy a tweetre rá lehessen keresni, amely ütős márkaépítés (okosabb bolygót építünk), céges infó (nagy múltú vállalat vagyunk, ellentétben mondjuk a Google-lel), mindez 140 karakterben frappánsan összefoglalva.

Hogyan hasznosíthatók a tapasztalatok: ünnepelje a cégét! Az évfordulók, a konferenciák, a dolgozói rendezvények, a díjátadók nagyszerű toborzási tartalommal szolgálnak, amit posztolni lehet a közösségi médiában. Üdítő kivételt jelentenek a szokványos posztok tömkelegében és megkülönböztetett üzenetként működnek a talent pool számára. A Google születésnapi üdvözlete például azt emelheti ki erényként, hogy a cég milyen fiatal, ha már az IBM a hajlott korával büszkélkedik.

A nemzeti ünnepek, világnapok hasonló lehetőséget kínálnak: ha például a cége rendkívül zöld, posztolhat egy fontos üzenetet a Föld Napján, nőbarát munkahely a nemzetközi nőnapot vagy az anyák napját használhatja különleges kommunikációra és így tovább.

Bármilyen megoldást választ, az évfordulók, események színesebbé teszik toborzási naptárát.

A Fidelity a YouTube-on szólítja meg a nőket

A Fidelity amerikai tulajdonú pénzügyi szolgáltató multi, a kezelt össztőke 5,19 trillió dollár, 41 ezer+ alkalmazott. A Fidelity Job YouTube-csatornája 9 százalékos nézőszám-növekedést ért el egy rövid, de annál hatásosabb videónak köszönhetően, melyek címe: Nők a pénzügyi szolgáltatások területén. A két percnél is rövidebb videóban különböző korú és bosztású nők mesélnek arról, hogy a cég milyen lehetőségeket biztosít a nőknek és mi mindent tesz a munka és a magánélet egyensúlyának biztosítása érdekében. Az egyik ágazati menedzser arról beszél, hogy a nők alaptermészetéhez tartozik a gondoskodás, ennek köszönhetően szoros kapcsolatot tudnak kialakítani az ügyfelekkel.

A nők az irodájukban tartózkodnak és egy kamerán kívüli interjúztatóhoz intézik szavaikat. Rövid inzertek ismertetik a nevüket és a beosztásukat, a háttérben zene szól. A videó alig kerülhetett pár fillérbe, de ami a befogadók megszólítását illeti, a hatása óriási. a videók elkészítése és közzététele egyre egyszerűbb. Ehhez még érdemes hozzátenni egy statisztikai adatot, mely szerint a felsővezetők 59 százaléka szívesebben néz meg egy videót, mintsem elolvasna egy szöveget.

A videó fontos médiuma a közösségi toborzás stratégiájának, bárki készíthet olyan kisfilmet, mint a Fidelity, amelyben a munkaerő adott szegmensének képviselői a cég által nyújtott lehetőségekről mesélnek. Meginterjúvolhatók a frissen fölvett alkalmazottak vagy gyakornokok, hogy lelkesedésük közvetíthető legyen az álláskeresők számára. Megmutatható az iroda, a székház környéke vagy akár a város, ahol a cég működik. Mint a Fidelity példája mutatja, egy érdekes, rövid videó alig kerül valamibe, a haszna viszont óriási.

A teljes cikket a hvg.hu oldalán olvashatják!

Forrás: hvg.hu
 
Ajánlom ismerőseimnek Küldés emailben

Ajánlott állások

IT diákmunka - Floor management pozíció
 Budapest
OTP Bank Nyrt.
Mail Collection
 Budapest
Intrum ASC Kft.
OCT IT Support CoE gyakornok
 Budapest
OTP Bank Nyrt.
Crew Control Student
 Budapest
Wizz Air
System Administrator
 Budapest
KBC Global Services Hungary
Még több hasonló állás

Közelgő események

OPEN NIGHT·GYÁRLÁTOGATÁS A P&G BUDAPEST GYÁRÁBAN
  2025. Máj 14.
recruiTECH CEE 2025
  2025. Máj 23.
Összes esemény


@
  • Adatkezelési tájékoztatóban
  • Felhasználási feltételekben
  • GYIK
  • Hirdetési lehetőségek
  • Kapcsolat
  • Copyright © 2025 frissdiplomas.hu

Elfelejtett jelszó
 Profilom

 Beállítások

 Letöltések

 Kilépés