Oldalunkon cookie-kat használunk, hogy még jobban Rád szabhassuk tartalmainkat, karrierlehetőségeinket. Részleteket itt olvashatsz.

A támogatásról részletes információt itt találsz.

  • Szolgáltatások
  • Referenciák
  • Kapcsolat
  • in English
  • Blog
  • Álláskeresőknek

Menü

  • Szolgáltatások
  • Referenciák
  • Kapcsolat
  • in English
  • Blog
  • Álláskeresőknek
  • Regisztráció
  • Belépés
  • Belépés

Hírek

A céges blog is életérzést közvetít

2015. augusztus 07.

Egyre több vállalkozó látja a potenciált abban, hogy blogot indítson a cége nevében. Akár a döntéshozó írja a posztokat, akár szakemberre bízza a feladatot, sosem volt még ilyen egyszerű megszólítani a potenciális ügyfeleket és felépíteni a szakmai hitelességet.

Mindez nagyon jól hangzik, de blogolni nem olyan egyszerű, mint amilyennek első ránézésre tűnik. Íme, a vállalati blogolás legfontosabb szabályai, és leggyakoribb hibái.

A tartalom

A céges blog a tartalommarketing egyik legfontosabb eszköze. Wolf Gábor, a kkv-k hazai marketingguruja tartalmi szempontból két fajta posztot különböztet meg: stratégiait és taktikait. Az előbbinél a vállalkozó mélyen belemehet egy-egy témába, van lehetősége hosszan kifejteni, ezzel is bizonyítva jártasságát és szakértelmét. Például egy személyi edző írhat a helyes táplálkozásról, és erre a posztra akár heteken, hónapokon keresztül is hivatkozhat taktikai bejegyzéseiben. Ilyen jellegű posztot 1-3 havi rendszerességgel érdemes írni.

Taktikai tartalmat ennél sokkal sűrűbben, heti több alkalommal is lehet posztolni. A szakember szerint a könnyen fogyasztható, kicsit bulvárosabb írásoknak azért van létjogosultsága, mert hozzászoktatja a látogatókat, hogy az oldalon érdekes, színes, ugyanakkor hasznos tartalmak olvashatók. Ebből a kétfajta tartalomból jó összegyúrni a blogot.

Mesél a sikeres blogger

Kitzinger Szonja az egyik legnépszerűbb lakberendezési és életmód blog szerzője a hobbi- és a céges blogolásban is igen jártas. Elmondása szerint azért javasolta ügyfeleinek a blogolást, mert ezen a felületen hosszabban és részletesebben is kifejthető egy téma, szemben a Facebook mikroüzeneteivel.

„Tapasztalataim szerint a céges blogok esetén a finom és erőszakmentes bejegyzések adják át jól a cég üzeneteit. Inkább életérzést közvetítenek, nem tartalmat erőltetnek le a fogyasztó torkán. Sokszor nem is kell, hogy adott cégről szóljon. Olyan tartalmat közvetítsen, ami vagy a termékéhez, vagy a szellemiségéhez közel áll, amivel maga is tud azonosulni” – emelte ki Kitzinger Szonja. Blogolási stratégiájáról elárulta, hogy törekszik minél több saját tartalmat generálni, saját élményei feldolgozni és dokumentálni. Véleménye szerint ezek a legértékesebbek és legolvasottabbak. Emellett egyedi fotókat és olykor videókat is használ a posztjai színesítésére.

A leggyakoribb hibák

  1. Wolf Gábor szerint a legnagyobb és leggyakoribb hiba, amikor a szakértő saját magából indul ki, és önmagának ír, nem az olvasónak. „Az ilyen posztok szárazak, sok bennük a szakkifejezés, és inkább hasonlítanak egy disszertációra, mint egy olvasmányos bejegyzésre. Ilyenekre a blogok világában nincs szükség” – hangsúlyozta a marketingszakember.
  2. A tapasztalatok szerint többet érnek a rendszeres és kevésbé jó, mint a rendszertelen, de briliáns bejegyzések.
  3. Nagyon egyhangú az a blog, amelynek írója rátalál egyfajta tartalomtípusra, és utána csak azt használja. Legyen sokszínű, változatos és érdekes. „Toplista, fotó, videó, sztori, ügyfél-esettanulmány, kérdezz-felelek, jó vagy rossz példák, a szakmához kapcsolódó hírek összefoglalva és kommentálva, és még hosszan lehetne sorolni. A lényeg, hogy érdekes, színes és fogyasztható legyen az olvasónak” – összegezte Wolf Gábor.
  4. Legyen személyes aspektusa is a blognak, hiszen embert csak ember tud megszólítani. Merjük megmutatni az emberi oldalunkat is.
Forrás: www.uzletresz.hu
 
Ajánlom ismerőseimnek Küldés emailben

Ajánlott állások

Sharepoint fejlesztő
 Bugyi
OBO Bettermann Hungary Kft.
Kötelező szakmai gyakorlatos Veszprém vármegye
 Veszprém
OTP Bank Nyrt.
Jogi gyakornok
 Budapest
OTP Bank Nyrt.
Client Care munkatárs
 Budapest
Intrum ASC Kft.
iOS fejlesztő gyakornok
 Budapest
OTP Bank Nyrt.
Még több hasonló állás

Közelgő események

OPEN NIGHT·GYÁRLÁTOGATÁS A P&G BUDAPEST GYÁRÁBAN
  2025. Máj 14.
recruiTECH CEE 2025
  2025. Máj 23.
Összes esemény


@
  • Adatkezelési tájékoztatóban
  • Felhasználási feltételekben
  • GYIK
  • Hirdetési lehetőségek
  • Kapcsolat
  • Copyright © 2025 frissdiplomas.hu

Elfelejtett jelszó
 Profilom

 Beállítások

 Letöltések

 Kilépés