Oldalunkon cookie-kat használunk, hogy még jobban Rád szabhassuk tartalmainkat, karrierlehetőségeinket. Részleteket itt olvashatsz.

A támogatásról részletes információt itt találsz.

  • Szolgáltatások
  • Referenciák
  • Kapcsolat
  • in English
  • Blog
  • Álláskeresőknek

Menü

  • Szolgáltatások
  • Referenciák
  • Kapcsolat
  • in English
  • Blog
  • Álláskeresőknek
  • Regisztráció
  • Belépés
  • Belépés

Hírek

A céges blog is életérzést közvetít

2015. augusztus 07.

Egyre több vállalkozó látja a potenciált abban, hogy blogot indítson a cége nevében. Akár a döntéshozó írja a posztokat, akár szakemberre bízza a feladatot, sosem volt még ilyen egyszerű megszólítani a potenciális ügyfeleket és felépíteni a szakmai hitelességet.

Mindez nagyon jól hangzik, de blogolni nem olyan egyszerű, mint amilyennek első ránézésre tűnik. Íme, a vállalati blogolás legfontosabb szabályai, és leggyakoribb hibái.

A tartalom

A céges blog a tartalommarketing egyik legfontosabb eszköze. Wolf Gábor, a kkv-k hazai marketingguruja tartalmi szempontból két fajta posztot különböztet meg: stratégiait és taktikait. Az előbbinél a vállalkozó mélyen belemehet egy-egy témába, van lehetősége hosszan kifejteni, ezzel is bizonyítva jártasságát és szakértelmét. Például egy személyi edző írhat a helyes táplálkozásról, és erre a posztra akár heteken, hónapokon keresztül is hivatkozhat taktikai bejegyzéseiben. Ilyen jellegű posztot 1-3 havi rendszerességgel érdemes írni.

Taktikai tartalmat ennél sokkal sűrűbben, heti több alkalommal is lehet posztolni. A szakember szerint a könnyen fogyasztható, kicsit bulvárosabb írásoknak azért van létjogosultsága, mert hozzászoktatja a látogatókat, hogy az oldalon érdekes, színes, ugyanakkor hasznos tartalmak olvashatók. Ebből a kétfajta tartalomból jó összegyúrni a blogot.

Mesél a sikeres blogger

Kitzinger Szonja az egyik legnépszerűbb lakberendezési és életmód blog szerzője a hobbi- és a céges blogolásban is igen jártas. Elmondása szerint azért javasolta ügyfeleinek a blogolást, mert ezen a felületen hosszabban és részletesebben is kifejthető egy téma, szemben a Facebook mikroüzeneteivel.

„Tapasztalataim szerint a céges blogok esetén a finom és erőszakmentes bejegyzések adják át jól a cég üzeneteit. Inkább életérzést közvetítenek, nem tartalmat erőltetnek le a fogyasztó torkán. Sokszor nem is kell, hogy adott cégről szóljon. Olyan tartalmat közvetítsen, ami vagy a termékéhez, vagy a szellemiségéhez közel áll, amivel maga is tud azonosulni” – emelte ki Kitzinger Szonja. Blogolási stratégiájáról elárulta, hogy törekszik minél több saját tartalmat generálni, saját élményei feldolgozni és dokumentálni. Véleménye szerint ezek a legértékesebbek és legolvasottabbak. Emellett egyedi fotókat és olykor videókat is használ a posztjai színesítésére.

A leggyakoribb hibák

  1. Wolf Gábor szerint a legnagyobb és leggyakoribb hiba, amikor a szakértő saját magából indul ki, és önmagának ír, nem az olvasónak. „Az ilyen posztok szárazak, sok bennük a szakkifejezés, és inkább hasonlítanak egy disszertációra, mint egy olvasmányos bejegyzésre. Ilyenekre a blogok világában nincs szükség” – hangsúlyozta a marketingszakember.
  2. A tapasztalatok szerint többet érnek a rendszeres és kevésbé jó, mint a rendszertelen, de briliáns bejegyzések.
  3. Nagyon egyhangú az a blog, amelynek írója rátalál egyfajta tartalomtípusra, és utána csak azt használja. Legyen sokszínű, változatos és érdekes. „Toplista, fotó, videó, sztori, ügyfél-esettanulmány, kérdezz-felelek, jó vagy rossz példák, a szakmához kapcsolódó hírek összefoglalva és kommentálva, és még hosszan lehetne sorolni. A lényeg, hogy érdekes, színes és fogyasztható legyen az olvasónak” – összegezte Wolf Gábor.
  4. Legyen személyes aspektusa is a blognak, hiszen embert csak ember tud megszólítani. Merjük megmutatni az emberi oldalunkat is.
Forrás: www.uzletresz.hu
 
Ajánlom ismerőseimnek Küldés emailben

Ajánlott állások

Back office munkatárs - beszerzési terület (határozott idő)
 Budapest
Lidl
Junior Cloud Platform Administrator 1
 Budapest
OTP Bank Nyrt.
Desktop üzemeltető gyakornok
 Budapest
MAVIR ZRt.
Lakossági ügyfélkapcsolati tanácsadó-1085 Budapest József krt. 33.
 Budapest
OTP Bank Nyrt.
Belföldi hitelengedélyezési gyakornok
 Budapest
OTP Bank Nyrt.
Még több hasonló állás

Közelgő események

Összes esemény


@
  • Adatkezelési tájékoztatóban
  • Felhasználási feltételekben
  • GYIK
  • Hirdetési lehetőségek
  • Kapcsolat
  • Copyright © 2025 frissdiplomas.hu

Elfelejtett jelszó
 Profilom

 Beállítások

 Letöltések

 Kilépés