Oldalunkon cookie-kat használunk, hogy még jobban Rád szabhassuk tartalmainkat, karrierlehetőségeinket. Részleteket itt olvashatsz.
Kitűnni a tömegből – ez ma már nemcsak az elhelyezkedni vágyók, de a nyitott pozícióikat betölteni akaró munkaadók egyik kulcsmondata is. Egy még tanuló vagy akár már dolgozó, tehetséges szakember megnyeréséhez ugyanis közel sem elég, ha jó feltételeket kínál az adott vállalat. Ennél több kell, azt egyedi módon és figyelemfelhívó eszközökkel kell tudniuk kommunikálni.
A hallgatók és pályakezdők más módszereket követnek, másként gondolnak a hivatástudatról, szakmáról, mint a megelőző generációk képviselői. A non-stop online jelenlét miatt sokkal tudatosabban szűrik az információt. A tömérdek e-mail és elektronikus üzenet tengerében ezért nehezebb figyelemfelkeltő tartalmat adni, egy-egy lehetőségre irányítani a figyelmüket. A hiányszakmák területén toborzó vállalatok ebből kifolyólag egyre komolyabb kihívásokkal szembesülnek: van, ahol egyszerre akár 100 feladatkör betöltésére keresnek új munkatársat. De hogyan szólíthatóak meg hatékonyabban a pályájuk elején járó szakemberek? „Az üzenetek minél személyesebb átadása sokat segíthet a munkaadóknak ebben. Ha sikerül kialakítani bennük egy jó benyomást, ha pozitív dolgokat kapcsolnak a céghez, már egy lépéssel közelebb kerülünk a célunkhoz”- mondja Hajdú Csongor, a Frissdiplomás Kft. ügyvezetője.
Az ajándékozásnak a mindennapokban óriási pozitív ereje van. Az idén 10. születésnapját ünneplő Frissdiplomás Kft. ezt kihasználva egy különleges meglepetéssel készült célcsoportjának. 18 partnerével együttműködve ajándékcsomagot osztott Mikulás alkalmából 6 intézmény 11 helyszínén. A figyelemfelkeltő akció keretében a munkaadóknak lehetőségük volt egyedülálló módon megjelenni az intézményekben, közvetlenül megszólítani a gazdasági, informatikai, mérnöki területen tanulókat és a jó nyelvtudással rendelkező diákokat.
A Frissdiplomás Kft. úttörő kezdeményezéséhez csatlakozott az Adnovum, az Audi Hungaria, a Burn Energy Drink, az Exxonmobil, a Graphisoft, a Horalky Moments, a KFC, a KPMG, a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft., az MSCI, az OPEL, az Oriflame, az OTP Bank, a Process Solutions, a Procter&Gamble, a SPAR Magyarország és a Magyar Suzuki Zrt. is egy-egy apró meglepetéssel. 2016. november 28. és december 8. között közel 2000 „csomagnak” örülhettek a hallgatók.
„A fiatalok nagy örömmel fogadták a cégek termékeiből összeállított egyedi hátizsákokat, melyek a munkáltatói márka építése, erősítése mellett kiváló alkalmat szolgáltattak a célcsoportunkkal való közvetlen találkozásra, jó hangulatú beszélgetésekre is. A tapasztalatok nagyon pozitívak, így a jövőben egészen biztosan lesz még ehhez hasonló, egyedi projektünk” – foglalta össze Hajdú Csongor.