Oldalunkon cookie-kat használunk, hogy még jobban Rád szabhassuk tartalmainkat, karrierlehetőségeinket. Részleteket itt olvashatsz.

A támogatásról részletes információt itt találsz.

  • KarrierIndító
  • Állások
  • Események
  • Cégek
  • Blog
  • Munkaadóknak

Menü

  • KarrierIndító
  • Állások
  • Események
  • Cégek
  • Blog
  • Munkaadóknak
  • Regisztráció
  • Belépés
  • Regisztráció
  • Belépés

Hírek

Játékrobot tanítja programozni a gyereket

IT
2016. november 07.

Tud járni, táncolni, és arra is megtanítható, hogy visszahozza a kulcscsomónkat – Marty a gyerekek és a lelkes amatőrök barátja, amely csak akkor kel életre, ha megtanulunk rajta programozni.

A brit Robotical cég játékrobotja a MIT által kifejezetten gyerekek számára fejlesztett és egyébként ingyenesen elérhető grafikus programozási nyelv, a Scratch segítségével tanít programozni. Ezzel pedig olyan szoftvereket írhatnak egyszerűen, amellyel Marty mozgását irányíthatják - írja a Quartz.

Néhány kattintással és a különböző parancsokat jelentő színes blokkok mozgatásával ugyanis könnyen megszerezhető az első programozási élmény, de a tapasztaltabbak már a Python vagy a Java programozási nyelvet is használhatják a fejlesztéséhez. A wifin keresztül irányítható robot különböző alkalmazásokkal bővíthető, a programozásához pedig számos útmutatót tölthetünk le a gyártó cég weboldaláról. A kis robotot 3D-nyomtatással készült alkatrészekből kell összerakni, de akinek van otthoni 3D nyomtatója – márpedig ma már mobilra szerelve is bárkinek lehet -, az új elemekkel szabhatja Martyt a vágyott robotformára.

Összerakás után kezdődhet a programozása, akár a világ legolcsóbb, kártya nagyságú Raspberry Pi számítógépén is. Dr. Alexander Enoch, a robot tervezője szerint ugyanis az volt a legfőbb szempont, hogy egy olyan okosjátékot hozzanak létre, amellyel a gyerekek viszonylag kis pénzből nagy dolgokra képesek – és aminek a szülők is örülhetnek. A januártól 120 dollárért kapható (35 ezer forintért) Martytól ugyanis azt reméli, hogy minél több gyerekkel és amatőrrel sikerül megismertetni a kódolás alapjait, akik akár ennek hatására válnak a jövőben az egyre növekvő számú betöltetlen informatikus állások gazdáivá.

A kódoláshoz szükséges algoritmikai gondolkodás kialakítására már most is találunk néhány ingyenes online játékot (pl. The Foos, Code Monster, SpaceChem). De a Google Making&Sience projektje is már régóta foglalkozik az embert körülvevő világ digitális megismerési lehetőségeivel. Legutóbbi ingyenesen letölthető Science Journal applikációját például a kísérletező kedvű gyerekeknek fejlesztette, amely a fizikai és természeti jelenségek folyamatait segít nekik megfigyelni, a gyűjtött adatokat pedig értelmezni és a működésükre magyarázatot találni okostelefonjukkal. De hasonló kezdeményezés a Telenor Hipersuli programja is, amely szintén a digitális oktatásra fókuszál, weboldalán több, programozást tanító applikáció is található.

 

Olvass tovább!

Van megoldás az informatikushiányra

Rugalmas és színes e-papír készülhet

Csoportos interjú: semmi pámik, inkább beszélgetés, mint kihallgatás

Forrás: Kreatív Online
 
Ajánlom ismerőseimnek Küldés emailben

Ajánlott állások

Elemzési és monitoring gyakornok
 Budapest
OTP Bank Nyrt.
Credit Control Analyst- German Speaking
 Budapest
bp Finance Business & Technology (FBT)
Alkalmazás üzemeltetési gyakornok
 Budapest
MAVIR ZRt.
Credit Control Analyst – Polish Speaking
 Budapest
bp Finance Business & Technology (FBT)
Nemzetközi folyamatfejlesztő gyakornok
 Budapest
OTP Bank Nyrt.
Még több hasonló állás

Közelgő események

OPEN NIGHT - Gyárlátogatás a P&G Budapest gyárában
  2025. június 19.
Összes esemény


@
  • Adatkezelési tájékoztatóban
  • Felhasználási feltételekben
  • GYIK
  • Hirdetési lehetőségek
  • Kapcsolat
  • Copyright © 2025 frissdiplomas.hu

Elfelejtett jelszó
 Profilom

 Beállítások

 Letöltések

 Kilépés