Oldalunkon cookie-kat használunk, hogy még jobban Rád szabhassuk tartalmainkat, karrierlehetőségeinket. Részleteket itt olvashatsz.

A támogatásról részletes információt itt találsz.

  • KarrierIndító
  • Állások
  • Események
  • Cégek
  • Blog
  • Munkaadóknak

Menü

  • KarrierIndító
  • Állások
  • Események
  • Cégek
  • Blog
  • Munkaadóknak
  • Regisztráció
  • Belépés
  • Regisztráció
  • Belépés

Hírek

Játékrobot tanítja programozni a gyereket

IT
2016. november 07.

Tud járni, táncolni, és arra is megtanítható, hogy visszahozza a kulcscsomónkat – Marty a gyerekek és a lelkes amatőrök barátja, amely csak akkor kel életre, ha megtanulunk rajta programozni.

A brit Robotical cég játékrobotja a MIT által kifejezetten gyerekek számára fejlesztett és egyébként ingyenesen elérhető grafikus programozási nyelv, a Scratch segítségével tanít programozni. Ezzel pedig olyan szoftvereket írhatnak egyszerűen, amellyel Marty mozgását irányíthatják - írja a Quartz.

Néhány kattintással és a különböző parancsokat jelentő színes blokkok mozgatásával ugyanis könnyen megszerezhető az első programozási élmény, de a tapasztaltabbak már a Python vagy a Java programozási nyelvet is használhatják a fejlesztéséhez. A wifin keresztül irányítható robot különböző alkalmazásokkal bővíthető, a programozásához pedig számos útmutatót tölthetünk le a gyártó cég weboldaláról. A kis robotot 3D-nyomtatással készült alkatrészekből kell összerakni, de akinek van otthoni 3D nyomtatója – márpedig ma már mobilra szerelve is bárkinek lehet -, az új elemekkel szabhatja Martyt a vágyott robotformára.

Összerakás után kezdődhet a programozása, akár a világ legolcsóbb, kártya nagyságú Raspberry Pi számítógépén is. Dr. Alexander Enoch, a robot tervezője szerint ugyanis az volt a legfőbb szempont, hogy egy olyan okosjátékot hozzanak létre, amellyel a gyerekek viszonylag kis pénzből nagy dolgokra képesek – és aminek a szülők is örülhetnek. A januártól 120 dollárért kapható (35 ezer forintért) Martytól ugyanis azt reméli, hogy minél több gyerekkel és amatőrrel sikerül megismertetni a kódolás alapjait, akik akár ennek hatására válnak a jövőben az egyre növekvő számú betöltetlen informatikus állások gazdáivá.

A kódoláshoz szükséges algoritmikai gondolkodás kialakítására már most is találunk néhány ingyenes online játékot (pl. The Foos, Code Monster, SpaceChem). De a Google Making&Sience projektje is már régóta foglalkozik az embert körülvevő világ digitális megismerési lehetőségeivel. Legutóbbi ingyenesen letölthető Science Journal applikációját például a kísérletező kedvű gyerekeknek fejlesztette, amely a fizikai és természeti jelenségek folyamatait segít nekik megfigyelni, a gyűjtött adatokat pedig értelmezni és a működésükre magyarázatot találni okostelefonjukkal. De hasonló kezdeményezés a Telenor Hipersuli programja is, amely szintén a digitális oktatásra fókuszál, weboldalán több, programozást tanító applikáció is található.

 

Olvass tovább!

Van megoldás az informatikushiányra

Rugalmas és színes e-papír készülhet

Csoportos interjú: semmi pámik, inkább beszélgetés, mint kihallgatás

Forrás: Kreatív Online
 
Ajánlom ismerőseimnek Küldés emailben

Ajánlott állások

Német nyelvű telefonos ügyfélszolgálat
 Budapest
Intrum ASC Kft.
Energetikai mérnök gyakornok
 Budapest
MAVIR ZRt.
System Administrator
 Budapest
KBC Global Services Hungary
Számviteli gyakornok
 Budapest
MAVIR ZRt.
Önkiszolgáló Innovációs Technológiák gyakornok
 Budapest
OTP Bank Nyrt.
Még több hasonló állás

Közelgő események

Összes esemény


@
  • Adatkezelési tájékoztatóban
  • Felhasználási feltételekben
  • GYIK
  • Hirdetési lehetőségek
  • Kapcsolat
  • Copyright © 2025 frissdiplomas.hu

Elfelejtett jelszó
 Profilom

 Beállítások

 Letöltések

 Kilépés