Oldalunkon cookie-kat használunk, hogy még jobban Rád szabhassuk tartalmainkat, karrierlehetőségeinket. Részleteket itt olvashatsz.
Ismét a világ 300 legjobb képzése közé tette a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem (BME) gépészmérnöki oktatását az egyik világszerte elismert rangsorkészítő. Idén már a 258. helyen áll a BME gépészmérnöki képzése a National Taiwan University Ranking (NTU) legfrissebb listáján, egyetlen magyarországi mérnökszakként.
„Tavaly nem sikerült bekerülnünk a legjobb háromszáz képzőhely közé, így ez az utóbbi idők legjobb eredménye” – tájékoztatta a bme.hu-t Czigány Tibor akadémikus, a BME GPK dékánja. A Gépészmérnöki Kar képzése 2013-ban a 294., 2014-ben pedig a 300. helyen állt. A NTU Ranking az elismert és számon tartott listák közé számít a világban készített egyetemi rangsorok között.
A Ljubljanai Egyetem és a BME gépészmérnöki oktatásán kívül egyetlen szomszédunk műszaki egyeteme sem szerepel a 300-as listán, beleértve a bécsi vagy a pozsonyi műegyetemet is. Ha egy kicsit távolabbra tekintünk, sem cseh, sem olasz intézmény nem szerepel a listán. Sőt, a BME gépészmérnöki képzése olyan egyetemeket előz meg, mint a University of Pittsburgh, a University of Edinburgh, a University of Kaiserslautern, a Trinity College Dublin stb. A szakterületi listák első 300 helyén kapott helyet még Magyarországról a Semmelweis Egyetem orvos- és gyógyszerész képzése, valamint az ELTE fizikus képzése.
Egy 8-10 éves folyamat eredménye ez a helyezés e listán – összegezte Czigány Tibor, hozzáfűzve, hogy a karon folyamatosan jobbítják a képzést. „Mind több szakmai követelményt teljesítenek oktatóink, akik közül egyre többen szereznek tudományos minősítést és lesznek az MTA doktorai. Az előrelépés egy másik fontos tényezőjeként beépítettük a kari költségvetésbe a minőségi tudományos teljesítmény elismerését, ami hatással volt a tanszékek munkájára: olyan eredményeket érnek el és minőségi cikkeket írnak a munkatársaink, amelyek a világ vezető, nagy impakt faktorral rendelkező folyóirataiban jelennek meg, így ezekre néhány év elteltével szép számmal jönnek hivatkozások. Bízunk benne, hogy még jobb eredményt érünk el a következő években.”
Az idei régiós eredmények alapján az első 200 egyetem közé csupán két intézmény került: 171. helyen áll a Varsói Műszaki Egyetem, míg 173. helyen a fent említett Ljubljana-i Egyetem. A legjobb 300-ban pedig a budapesti Műegyetemen kívül csupán lengyel műszaki felsőoktatási intézmények találhatók meg (a Wroclawi Műszaki Egyetem a 249., a gliwicei Silesian University of Technology a 258., a krakkói AGH University of Science and Technology pedig a 295. helyen).
„Nagy nyomást érzékelünk, hogy hatékony legyen a képzés, és e közben az elitképzés se csorbuljon. Nem nagyon tudunk már több diákot felvenni, hiszen egyrészt lassan elérjük kapacitásaink határait, másrészt ha engedünk a felvételi követelményekből, az a végzett mérnökök minőségén fog meglátszani, de kétségtelen, hogy Magyarország legjobbjait vesszük fel. Büszkék vagyunk arra, hogy a legeredményesebben teljesítő középiskolás diákok továbbtanulási választásai között ezüstérmesek vagyunk (első a Corvinus Egyetem nemzetközi gazdálkodás szakja, harmadik a Semmelweis Egyetem Általános Orvosi Kara – szerk.), tehát nemcsak az oktatóink, hanem a hallgatóink is egyre jobbak” – folytatta a GPK dékánja. „Van olyan szakunk, ahová csak akkor tudjuk felvenni a jelentkezőt, ha több nyelvvizsgája és emelt szintű érettségije van. Ez a mechatronikai mérnök szakunk, ide 110-120 hallgató jár évfolyamonként. A többi szakunkra is legalább 100-120 ponttal többel vesszük fel a jelentkezőket, mint amennyivel bekerülhetnek az ország bármely más intézményének hasonló szakára.”
„Ipari partnereink visszaigazolják eredményeinket, elsősorban fejlesztőmérnöki pozíciókba keresik nagyon a karunkon végzetteket: verseny van a hallgatóinkért, néha nem is tudjuk kielégíteni az igényeket” – nyomatékosította a GPK első embere, hozzátéve, hogy hallgatóik már jóval a végzés előtt „elkelnek”.
Olvass tovább!
Elektromos autót nyomtatott magának egy cseh startup
Frank Péter: érdekes és felelősségteljes feladatokon dolgoznak a Knorr-Bremse mérnökei