Oldalunkon cookie-kat használunk, hogy még jobban Rád szabhassuk tartalmainkat, karrierlehetőségeinket. Részleteket itt olvashatsz.
A bolti értékesítésre fókuszáló modell nem jött be a Stringbike-nak, ezért több, fontos változásról is döntöttek a cégvezetők.
Aki valamennyire ismeri a magyar startup- vagy kerékpáros szcénát, az már biztosan hallott a Stingbike-ról. A teljesen magyar szabadalom lényege a láncnélküliség, aminek hiányában a kerekeket oldalanként egy-egy kötél hajtja, amelyek két kötéldobra vannak feltekerve.
A pedálokat forgatva a velük kapcsolatban lévő lengőkarok előre-hátra alternáló mozgást végeznek. Amíg a lengőkar az egyik oldalon előre mozdul, letekeri a hátsó agyon lévő kötéldobról a kötelet, ezáltal megforgatja a kereket. A másik oldalon a lengőkar eközben hátra mozdul, a kötél pedig visszacsévélődik a dobra a kötéldob belsejében lévő rugónak köszönhetően. Ez a két folyamat zajlik felváltva mindkét oldalon.
A történet még a rendszerváltás után, a kilencvenes évek elején kezdődött, amikor a Budapesti Műszaki Egyetem néhány diákja elkezdett érdeklődni a lánc nélküli hajtás iránt. Hosszú évek munkájával először 2010-ben sikerült megjelenni a nagyközönség előtt, mégpedig egy olaszországi szakkiállításon. Bár az újdonság számos neves külföldi portál érdeklődését felkeltette, ami mellett megjelent az első befektető, a PortfoLion Regionális Magántőke Alap is, a nagy áttörés egyelőre elmaradt.
Ennek több oka is volt Podonyi János, a cég üzletfejlesztője szerint. Ilyen volt az, hogy eddig mind a hazai, mind a külföldi piacokon főként a bolti értékesítésben gondolkodtak, ám ez kevésbé működött. Aki elmegy egy kerékpáros boltba, annak általában már konkrét elképzelései vannak, tudja milyen váltót, vázat, áttételi arányt szeretne. Ezt ott helyben nehéz megváltoztatni, ahogy az sem segített, hogy maguk a kerékpárbolt-tulajdonosok is "furcsa állatfajként" néznek időnként a technológiára - magyarázta Podonyi.
Az alapbicikli is ezereurós (310 ezer forint) nettó áron kapható, amihez országonként különböző adók is rárakódnak, Magyarországon például a 27 százalékos áfa. Ugyanakkor a dizájnmodellek már 1800, míg a karbonvázasak 3 ezer euró környékén kezdődnek, amelyek már nem mindenki számára megfizethetőek. A magas ár oka Podonyi szerint egyrészt az, hogy még nem tudták elérni a megfelelő méretgazdaságosságot, így nem tudják nagy számban gyártani a kerékpárokat. Az sem segít az árképzésen, hogy a vetélytársakkal szemben a Stringbike nem vitte ki a gyártást Ázsiába, továbbra is magyar kkv-k a beszállítói.
Mindennek következtében az értékesítési volumen még nem érte el az ideális, önfenntartó mértéket, tavaly például száz darab, lánc nélküli kerékpárt tudtak értékesíteni, annak 75-80 százalékát külföldön.
A cikk további részét itt olvashatod!
Olvass tovább!
Még csak 12, de már előadásokat tart üzleti sikereiről
5 tanács, hogyan legyél produktívabb a meetingeken
Frissdiplomával sem lesznek pálykezdők