Oldalunkon cookie-kat használunk, hogy még jobban Rád szabhassuk tartalmainkat, karrierlehetőségeinket. Részleteket itt olvashatsz.
Amikor éppen nem keresel munkát, könnyen elhanyagolhatod a LinkedIn profilodat. Ugyan továbbra is építhetsz kapcsolatokat, szerezhetsz kontaktokat, és elfogadhatsz ismerősi felkéréseket, de ennél többre nem igazán futja. De mi lesz akkor, ha szükséged lesz erre a platformra? A LinkedIn profilodnak ugyanúgy elkel néha egy alapos tatarozás, mint az önéletrajzodnak. A The Muse szakértői olyan tanácsokat adnak, melyek betartásával a LinkedIn profilod többé nem maradhat észrevétlen a toborzók körében.
Minél teljesebb a profilod, annál biztosabb, hogy a fejvadászok megtalálnak. A teljesség azért is fontos, mert miután megtaláltak téged, úgyis kell dönteniük, hogy rákattintanak-e a profilodra, hiszen azt is szeretnék látni, milyen készségeid vannak, hol dolgoztál eddig, és mit gondolnak rólad az emberek. Ne légy lusta tehát, tölts ki minden szekciót. A LinkedIn ráadásul méri, mennyire teljes a kitöltés, és további javaslatokkal lát el, hogy egy erős profilt tudj megalkotni.
Sokkal egyszerűbb nyilvánossá tenni a profilodat egy személyre szabott URL-el, (melyet ideális esetben a következő formátumban kell megadnod: pl. „linkedin.com/nagyanna”), mintha egy bonyolult számokkal teli URL-t az oldal automatikusan hozzárendelne a regisztrációdhoz. Egyedi URL-edet a profil szerkesztése menüponton belül, a szürke ablak alján tudod megszerkeszteni. Kattints a szerkesztés gombra az URL mellett, és add meg a sajátodat. Ha végeztél, klikkelj a Set Custom URL gombra.
Keress ki egy barátságos, éles, megfelelően szakmai képet. De mit jelent az, hogy megfelelően szakmai? Végezz egy kis kutatást arról, hogy az adott iparágban, pozícióban dolgozók mit viselnek, majd másold le. Plusz tipp: ha olyan fotót töltesz fel, mely munka közben készült rólad, az még jobban felkelti az érdeklődök figyelmét.
A címsorba nem a beosztásodat, pl. marketinges vagy a vállalat nevét kell beírnod, különösen akkor nem, ha épp álláskereső vagy. Ehelyett használd ezt a helyet arra, hogy megmutasd, miben vagy különleges, mi a legfőbb értéked, mi a filozófiád, miben különbözöl a többi „versenytársadtól”. Minél személyre szabottabb a címsor, annál jobb.
Vess egy pillantást legutóbbi munkaköri leírásodra, majd készíts belőle egy szófelhőt. Mely szavak emelkednek ki? Ezek lesznek azok, melyekre a fejvadászok rákeresnek.
Ideális esetben az összegzésednek 3-5 rövid bekezdést kell tartalmaznia, és a legjobb, ha felsorolást is tartalmaz. Itt kell beszámolnod a kulcsfontosságú képességeidről, képzettségedről, illetve itt kell felsorolnod azokat a cégeket, melyeknél az elmúlt évek alatt dolgoztál.
Ha szeretnéd kiemelni a múltbeli eredményeidet, mindenképpen használj számokat, nehogy úgy tűnjön, hogy csak légből kapott információkkal dobálózol, és nem tudsz konkrét adatokkal szolgálni. Íme, egy példa: „munkám során 40 ezer üzletembernek segítettem megérteni, hogyan használhatják sokkal hatásosabban a LinkedInt”.
Az összegzés rész lehetőséged ad arra, hogy csupa jó dolgot árulj el magadról a célközönségednek. Az első benyomás nagyon fontos, ezért óvakodj attól, hogy hosszú, dagályos mondatokkal részletezd a kiválóságaidat, attól pedig még jobban, hogy esetleg E/3-ban beszélj magadról.
Felelős, kreatív, hatékony, elemző, stratégiai, türelmes, szakértő, szervezeti, innovatív – mindenki ezeket a szavakat használja. Tényleg légy kreatív, s alkoss akár új szavakat is!
Ha csak a korábbi pozíciókat töltöd ki, azzal ugyan megmutatod a tapasztalatodat, de valószínűleg elveszik a profilod a LinkedIn-en. Hogy miért? Mert a legtöbb fejvadász kifejezetten a jelenlegi pozíció alapján keresi ki a jelentkezőket, különben legalább 20 ezer felhasználót dobna ki a rendszer, ha egy olyan általános pozíciót adna meg a keresésben, mint például a „beszerző” vagy a „villamosmérnök”.
Egy kép felér ezer szóval, hát még akkor, ha bemutatja a munkádat. A LinkedIn segítségével fényképeket, videókat és slideshow prezentációkat adhatsz a profilodhoz. Vagyis ahelyett, hogy túl sokat beszélnél a munkádról, inkább hozz valóságos, életszerű példát rá. Mutasd meg magad munka közben, vagy töltsd fel egyik prezentációdat: a profil szerkesztésénél lehetőséged van fájlokat hozzáadni. Ugyanezt megteheted, amikor a munkatapasztalataidról számolsz be: add hozzá a céged weboldalát, a projektet, melyeken dolgoztál, cikkeket, melyeket megírtál…stb
Ha például valaki azt írja rólad: „jó munkát végeztél a projekten”, kérd meg, hogy ezt fogalmazza át a LinkedInen úgy, hogy egy kicsit jobban körvonalazza a tevékenységedet. Az olyan általános ajánlások, mint például „Lizával jó volt együtt dolgozni”, nem igazán segítenek, ezzel szemben ha azt írjuk: „Liza hozzájárulása a projekthez lehetővé tette számunkra, hogy a megtakarításainkat 5%-al növeljük az eredeti tervhez képest”, akkor sokkal kézzelfoghatóbbak lesznek az erősségeink. Ne félj kitörölni a kéretlen vagy rosszul megfogalmazott ajánlásokat.
Csakúgy, mint a Facebookon, itt is folyamatosan frissítened kell az állapotodat. Ossz meg szakmai cikkeket, híreket hetente legalább egyszer, ugyanis minden ismerősöd látni fogja ezeket, nemcsak az idővonalon, de a heti LinkedIn összefoglaló e-mailekben is.
A LinkedIn csoportok a kiapadhatatlan lehetőségek tárházai. Olyan csoportokhoz csatlakozz, melyek az adott foglalkozási kör, iparág területéről gyűjtik a tagokat, és mutasd meg, te milyen részt vállalsz a területen. Ezzel folyamatosan kapcsolatban lehetsz az emberekkel, és részévé válhatsz fontos beszélgetéseknek.
Ha csupán 50 vagy annál kevesebb kapcsolattal rendelkezel a LinkedInen, akkor a kiválasztók három dolgot gondolhatnak rólad: 1. remete vagy, aki csak nagyon kevés embert ismer, 2. paranoiás vagy, netán antiszociális, 3. a technológiák és a közösségi média világa megijeszt téged. Nem kell persze a ló túloldalára sem átesni, de legalább 50-100 emberrel kell kapcsolatban állnod. Ennek ellenére tartózkodj attól, hogy olyan embereket is felvegyél, akiket egyáltalán nem ismersz.
Sok ember nem veszi észre, hogy a LinkedIn nem rendelkezik automatikus adatvédelmi beállításokkal. Amikor új állást keresel, de még alkalmazásában állsz, természetes igényed, hogy tevékenységed diszkréten történjen. Sokatmondó a munkáltatód számára, ha azt látja, hogy teljesen átvariáltad a profilodat, fejvadászokkal tartod a kapcsolatot, és eléggé meggyarapodott az új ismerőseid száma. A lebukás elkerülésének érdekében beállíthatod úgy az oldaladat, hogy a főnököd ne lássa, ha új lehetőségek után nyomozol. Jelentkezz be, és válaszd ki a beállítások opciót, ahol megadhatod, ki ne lásson téged.
Ne felejts el megadni az e-mail címed, vagy bármilyen más elérhetőséget. Meglepődnél, mennyi felhasználó nem használja ki ezt a lehetőséget.