Oldalunkon cookie-kat használunk, hogy még jobban Rád szabhassuk tartalmainkat, karrierlehetőségeinket. Részleteket itt olvashatsz.
2014-ben alakult meg a Széchenyi István Egyetem hallgatóiból álló Arrabona Racing Team, amely immár harmadik szezonját kezdi az egyetemisták Forma 1-es versenyében, a Formula Student-ben. Ahogy a korábbi két évben, a harmadik szezonban is új autót építenek. Terveiket az egyetemen mutatták be, amelyen jelen volt Jakubík Tamás, a Járműfejlesztési Tanszék vezetője.
Az Art_01 és az Art_02 után rövidesen elkezdik megépíteni az Art_03 névre keresztelt autót – mondta el az egyetemen tartott rendezvényen Kolossváry Tamás csapatvezető. Megtudtuk azt is, az idei év nagy újdonsága lesz, hogy a győri autóba győri motor kerül. A járműfejlesztők mellett ugyanis az egyetemnek motorfejlesztő csapata is van, a SZEngine.
Az autó túl van a teljes áttervezésen. A fejlesztés eredményeként az Arrabona Racing Team még jobb, még erősebb, még szebb, vagyis még versenyképesebb autót ígér. A gyártás februárban elkezdődik, júniusra elkészül, hogy maradjon idő a tesztelésekre.
A csapatnak csak egyetemisták lehetnek a tagjai. Akik diplomáznak, kénytelen búcsút inteni. A vérveszteség így évről-évre jelentkezik, a távozókat újakkal kell pótolni. A csapatvezető úgy fogalmazott, az érzékeny veszteség ellenére 19 lelkes újonccal bővült a társaság, jelenleg 38-an vannak.
Távlati gondolkodásukat jól jelzi, hogy már gondolkodnak a negyedik és ötödik generációs autón is, mi több, felmerült egy elektromos hajtással rendelkező autó megépítése is. Ez azonban még a jövő zenéje – fogalmazott Kolossváry Tamás.
Az Art autók a Formula Student versenyeken mindig a legjobb magyar csapatként végeztek, amikor elindultak. Az idén pedig egy újabb sikerről tudnak beszámolni. Egyedüli magyar egyetemként indulhatnak a legrangosabb Formula Student németországi versenyén, amelyet Hockenheimben rendeznek meg. Az 55 helyre 150 csapat jelentkezett. Mérnökverseny keretében döntöttek a kvalifikációról, s ezen az Arrabona Racing Team olyan jól szerepelt, hogy megkapta az indulás jogát. Természetesen indulnak a magyar versenyen is, amelyet minden évben a Győr-Gönyűi Nemzetközi Kikötő alkalmi versenypályáján rendeznek meg.
A csapat szerénységét jól jelzi, hogy a hockenheimi indulást Hanula Barna mondta el az újságírónak, aki az Audi Hungaria Járműmérnöki Tanszékcsoport vezetője, s Bugatti Veyron 1001 lőerős motorjának kifejlesztője.
Csapatunk felépítése alapvetően két részre osztható. Egyrészről az autót meg kell tervezni, legyártani, összeszerelni, majd tesztelni és a versenyre felkészíteni. Ez azonban nem működhetne a másik alappillér, a menedzsment részleg munkája nélkül, akik a pénzügyi háttér biztosításával, és egyéb háttérfeladatokkal foglalkoznak. Jelenleg két sikeres szezonon vagyunk túl, tavaly kettő, idén nyáron pedig három versenyen vehettünk részt. A kitartó munka eredményeként büszkén viselhetjük az első magyar Formula Student győztes, illetve már második éve a legjobb magyar FS csapatnak járó címet.
A versenyautóink tervezésénél alapvető filozófiánk, hogy az autó egyszerű, könnyen szerelhető és megbízható legyen, ügyelve arra, hogy az autó tömegét a lehető legalacsonyabban tartsuk. A funkcionalitás és a letisztult design szintén fontos szerepet játszik a tervezésnél. Emellett próbálunk minnél több területen új, különleges anyagokkal (alumínium, magnézium, titán és kompozitok) és innovatív technikákkal dolgozni (3D nyomtatás).
A Formula Student egy nemzetközi mérnökverseny, amelynek célja egy olyan formula autó tervezése, kivitelezése és képzeletbeli piacra dobása, amelyet egyetemi hallgatók építenek. A csapatok nemzetközi versenyek keretében mérkőznek meg egymással.