Oldalunkon cookie-kat használunk, hogy még jobban Rád szabhassuk tartalmainkat, karrierlehetőségeinket. Részleteket itt olvashatsz.
Idén is a Google végzett az első helyen a Kantar Millward Brown által összeállított „Brandz Top 100” listán, a társaság az Apple-t és a Microsoftot előzte meg. A rangsorban szereplő márkák összesített értéke 3640 milliárd dollár, ez 8 százalékos növekedést jelent a tavalyihoz képest. A technológiai brandek uralják a listát, közülük az öt legértékesebb a teljes rangsor összértékének negyedét adja.
A Google márkaként 245,6 milliárd dollárt ér a Brandz Top 100 rangsor szerint, ez 7 százalékos növekedést jelent a tavalyihoz képest. Az első három pozícióban egyébként nem történt változás, sorban az Apple és a Microsoft követik a Google-t. Érdekesség azonban, hogy míg az Apple márkaértéke csak 3 százalékkal bővült, addig a Microsoft 18 százalékos növekedést ért el a listát összeállító szakemberek szerint.
A Top 10-ben és a teljes rangsorban is meggyőző a technológiai cégek fölénye. Az elitben – vagyis a tíz legértékesebb márka között – hat technológiai besorolású márka szerepel, azonban a BrandZ készítői az Amazont a kiskereskedelemhez sorolták, míg az AT&T a távközlési szektor képviselőjeként van ott a mezőny élén. Az Amazon kapcsán érdekesség, hogy egy év alatt 41 százalékkal nőtt a márkaértéke, ezzel három helyet javítva már a negyedik a rangsorban. Ezzel a fejlődéssel egyébként a harmadik lett a legnagyobb márkaérték növekedést elérő brandek között. Az Adidas 58, a Moutal pedig 48 százalékos fejlődést tudott felmutatni.
A 100-as listán mindössze egy, a médiához szorosabban köthető márka szerepel, a Disney a 18. pozíciót szerezte meg, 52 milliárd dolláros értékkel. Az idén új szereplőként jelent meg a YouTube és a Netflix a rangsorban, azonban a készítők a technológia kategóriába sorolták mindkét brandet, előbbit 16,8, utóbbit pedig 12,1 milliárd dolláros értékkel.
A Brandz Top 100 tanulmányt a WPP marketing és márkatanácsadó, valamint cége, a Kantar Millward Brown készíti. Ez a világon az egyetlen rangsor, amely potenciális és jelenlegi fogyasztók értékelését is felhasználja - a pénzügyi adatok mellett - a márkaértékek meghatározásához. A jelentés elkészítéséhez több mint 3 millió vásárlót kérdeztek meg globálisan, mintegy 120 ezer márka kapcsán.
Olvass tovább!