Oldalunkon cookie-kat használunk, hogy még jobban Rád szabhassuk tartalmainkat, karrierlehetőségeinket. Részleteket itt olvashatsz.

A támogatásról részletes információt itt találsz.

  • KarrierIndító
  • Állások
  • Események
  • Cégek
  • Blog
  • Munkaadóknak

Menü

  • KarrierIndító
  • Állások
  • Események
  • Cégek
  • Blog
  • Munkaadóknak
  • Regisztráció
  • Belépés
  • Regisztráció
  • Belépés

Hírek

7 általános hiba az értékesítés és a marketing együttműködésében

Tippek
2017. április 27.

Gyakran a kis buktatók okozzák a legnagyobb veszteséget.

Az értékesítés és a marketing a vásárlókkal a legközvetlenebb kapcsolatban álló két terület egy vállalaton belül. A legfontosabb bevételgenerátorokként ez a két terület az, amelyen keresztül a leginkább megmérettetik az üzlet, ezek a szervezet növekedésének fokmérői. Ezért kell biztosítanunk ennek a két létfontosságú csapatnak a hatékony együttműködését, hiszen csak így tudjuk a legjobb képet mutatni a vállalatról a piacon, és fogyasztásra ösztönözni az ügyfeleket. A szorosabb értékesítési és marketing-együttműködés ráadásul megnöveli az eladási produktivitást: 5 százalékos növekedés az értékesítésben akár 20 százalékos pluszt is hozhat a nyereségben.

De vajon mi állhat az együttműködés útjában? A következőkben azokat a legáltalánosabb hibákat vesszük sorra, amelyek egy kis odafigyeléssel könnyen kikerülhetők:

1. A probléma semmibe vétele

A legnagyobb hiba, ha vakok vagyunk a problémákra. A probléma tagadása egyben a fejlődés tagadása is, a status quo elfogadásával pedig csak nehezítjük a helyzetet, amely egyébként kezelhető lenne. Túl sok vállalat esett már abba a hibába, hogy az értékesítési és marketing osztályok nem érezték szükségét annak, hogy lépést tartsanak a körülöttük lévő világgal. Hogyan maradhatott le a Kodak a digitális kamera forradalmáról? Hogyan nem láthatta a Canon az okostelefonok beépített kameráinak fenyegetését? – ezek sajnos már költői kérdések maradnak.

2. Hiszünk a pillanatragasztó-szerű megoldásokban

A világ türelmetlen, és egyre kevésbé tudunk koncentrálni. Rövid távon akarunk eredményeket elérni, azonnali megoldásokat várunk. Ugyanakkor a tűzoltás ritkán működik. Amikor az értékesítés nem tűz ki célokat, számos vállalat megpróbál rövid távú megoldásokat találni. Melyek lehetnek ezek?

Több értékesítési tréning: A 19. századi német pszichológus, Hermann Ebbinghaus szerint a tudás 87%-át 30 napon belül elfelejtjük. Mi történik vajon az értékesítési tréninget követő 30 nap után? Népszerű csodaszer, ám ritkán válik be.

Több értékesítési képviselő alkalmazása: A népszerű választás ésszerű magyarázata az, hogy ha X számú értékesítő képviselő Y számú bevételt hoz, akkor több értékesítéső több bevételt fog hozni. Ugyanakkor több értékesítő egy hibás értékesítési és marketingkörnyezetben nem fogja a kívánt eredményeket biztosítani.

Több értékesítési vezető alkalmazása: Csak abban az esetben lehetne az eladások számát növelni ezzel, ha az értékesítés és marketing harmóniában működne együtt. Ha viszont nem ez a helyzet, miért kell több vezetésre pénzt költeni?

3. Senki sem felelős az értékesítés-marketing együttműködésért

Az értékesítésnek és a marketingnek nyilvánvalóan együtt kell működnie. Ahhoz, hogy ez lehetséges legyen, keresztfunkcionális folyamatokat kell létrehozni annak érdekében, hogy mindkét oldal összehangoltan működjön. Ha nincs közvetítő, nincs együttműködés.

 4. Az emberi tényező elhanyagolása

Az együttműködés személyek közötti ügy, hatékonysága azon múlik, hogy az emberek miként végzik a feladatukat. Amikor jó együttműködést szeretnénk az értékesítés és a marketing között biztosítani, fontos, hogy figyelembe vegyük az emberi tényezőt. Csupán ezután jöhetnek azok a kérdések, mint például hogyan tudják támogatni egyes részlegek egymást, milyen eszközöket, illetve milyen folyamatokat és mutatókat kell erre használniuk. Az emberek jönnek először, csak utána a többi.

 5. A technológia csodájában hiszünk

Amíg a technológiát a helyén kezeljük, semmi gond nincs vele. Nyilvánvaló, hogy még a legfejlettebb technológiai is hatástalan marad, ha nincsenek meg a megfelelő emberek és üzleti folyamatok.

Ha értékesítési területen szeretnél karriert építeni, vedd sorra a Jobline.hu ajánlatait!

6. A vezetőség támogatása nélkül harcolunk

A középvezetők vagy egy fiatal csapat változtatni akarása kudarcra vannak ítélve, hacsak nem kapják meg a felsővezetőség támogatását.

7. Azonnali eredményeket várunk

Néha azt gondoljuk, hogy az eredmények máról holnapra születnek meg, pedig a helyzet az, hogy minden változáshoz idő kell.

 

Tetszett a cikk? Olvass tovább!

Marketinges képzést indított a Group M

Mit kell, hogy tartalmazzon a munkaszerződés?

Marketingtrendek 2017-re

 

Forrás: Jobline.hu
 
Ajánlom ismerőseimnek Küldés emailben

Ajánlott állások

Adatbázis üzemeltetési gyakornok
 Budapest
OTP Bank Nyrt.
Credit Control Analyst – Polish Speaking
 Budapest
bp Finance Business & Technology (FBT)
Belföldi hitelengedélyezési gyakornok
 Budapest
OTP Bank Nyrt.
Lakossági ügyfélkapcsolati tanácsadó-1085 Budapest József krt. 33.
 Budapest
OTP Bank Nyrt.
Retail Data Analytics Intern
 Budapest
OTP Bank Nyrt.
Még több hasonló állás

Közelgő események

OPEN NIGHT - Gyárlátogatás a P&G Budapest gyárában
  2025. június 19.
Összes esemény


@
  • Adatkezelési tájékoztatóban
  • Felhasználási feltételekben
  • GYIK
  • Hirdetési lehetőségek
  • Kapcsolat
  • Copyright © 2025 frissdiplomas.hu

Elfelejtett jelszó
 Profilom

 Beállítások

 Letöltések

 Kilépés