Oldalunkon cookie-kat használunk, hogy még jobban Rád szabhassuk tartalmainkat, karrierlehetőségeinket. Részleteket itt olvashatsz.
Interjú Komáromi Eszterrel, az IBS International Management szakos hallgatójával.
A Budapesti Corvinus Egyetemen végeztem nemzetközi tanulmányok BA-t 2015-ben, második szakként pedig gazdálkodási és menedzsmentet hallgattam. A diploma kézhezvételét követően mérlegeltem, majd arra a döntésre jutottam, hogy a mesterképzést csupán a következő tanévtől szeretném elkezdeni, időt adva magamnak arra, hogy lehetőségem legyen még egy nyelvet elsajátítani.
Elsősorban külföldi egyetemek által kínált képzési programokban gondoltam. Ennek megfelelően jelentkeztem majd fel is vettek több egyetemre is, többek között az Aarhus Universityre, azonban személyes okokból mégis inkább úgy döntöttem, hogy Magyarországon maradok. Mindazonáltal továbbra sem akartam feladni az eredeti elképzelésemet, mely szerint külföldi, nemzetközileg is elismert, értékes diplomát szerezzek. Ekkor döntöttem az IBS mellett. A Corvinus egy patináns, jelentős múlttal rendelkező egyetem, szakmailag ismert és elismert oktatókkal, azonban az alapképzés elvégzését követőn szerettem volna az elméletközpontúbb oktatási szemléletet képviselő Corvinus mellett egy gyakorlatorientáltabb képzést nyújtó intézményben is személyes tapasztalatokra szert tenni. Emellett az IBS mellett szóló érv volt az is, hogy a képzés angol nyelven folyik, ugyanis - bár a középiskolai éveim alatt lehetőségem volt egy tanévet az Egyesült Államokban tölteni – az angol nyelv mindennapi használata véleményem szerint alapvető munkáltatói elvárás, főként azon a területen, ahol elképzelem a jövőmet.
Mindenképpen a képzés mellett szólt, hogy egy év alatt el lehet végezni, jó az időbeosztása, s a képzés végén a University of Buckingham által kiállított diplomát kapunk a kezünkbe.
Nemzetközi Management szakon tanulok, ugyanis úgy érzem, hogy jelenleg számos terület és kérdés foglalkoztat s ez a szak az általam érdekesnek tartott területek széles spektrumát lefedi. Többek között vezetési ismeretekre tehetünk szert, gyakorlatorientált problémamegoldó, valamint kommunikációs képességek fejlesztésére is lehetőséget biztosít a képzés, illetve e mellett tárgyalási és interkulturális kommunikációs tapasztalatokkal is bővül a tudásunk. Véleményem szerint a mai világban az oktatás legfontosabb célja a készségek és képességek kialakítása és fejlesztése. Eddigi tapasztalataim pedig azt mondatják velem, hogy az IBS ebben az élen jár.
Volt egy vezetés és szervezés kurzusunk, s a beadandó dolgozatban elemeznünk kellett egy konkrét szervezetet: milyen a szervezeti kultúra, a vezetés, tehát mindazt, amit tanultunk fel kellett használnunk az analízishez. Én egy vállalkozást választottam, elmentem ehhez a vállalathoz, megkaptam azokat az adatokat, amiket kértem, beszéltem az alkalmazottakkal, tapasztalatokat gyűjtöttem, és ezek alapján tudtam megírni a dolgozatomat.
Nagyon tetszett az „Entrepreneurship and family business” kurzusom is, itt többek között vállalkozások beindításáról tanultunk. Gondolkodom a saját vállalkozás elindításának a lehetőségén is, így bízom benne, hogy a kurzus során elsajátított ismeretek sokat segíthetnek a későbbiekben. Az egyik kedvenc tanárom éppen az a Gary Smith, aki az említett kurzust oktatta. Nagyon izgalmasak voltak az órák, számtalan aktuális és gyakorlati kérdéssel. Nagyon segítőkész volt, jó kapcsolat alakult ki közte és a diákok között, ennek egy megnyilvánulása, hogy kapcsolatban maradt a korábbi hallgatóival. Általában a hallgatók és a tanárok viszonya egyenrangú, partnerként kezelnek bennünket. Nem érzem az alá-fölérendeltségi viszonyt és szemléletet.
Szintén kiemelendő pozitívum az IBS-ben, hogy rövid idő alatt fantasztikus közösség alakult ki. Az egyetemen különböző kulturális háttérrel rendelkező diákok vannak, mégis mindenki együtt tud dolgozni, mindenki hozzátesz a saját élményeiből, a saját tudásából annak érdekében, hogy a lehető legjobb megoldás szülessen meg. Egy egyszerű feladaton keresztül is azonnal láthatóak a különbségek, hasonlóságok. Például épp az említett kurzus keretében kaptuk azt a feladatot, hogy egy képzeletbeli vállalkozást és annak az üzleti tervét dolgozzuk ki. Gyakran találkoztunk, konzultáltunk, együtt ültünk órákon át. Kérdőívet csináltunk, amit mindenki azonnal kitöltött, jól tudtunk együtt dolgozni. S azok is segítettek, akik nem a mi csoportunkban voltak, szóval teljes volt az együttműködés. A diákok többsége külföldi, de nincsen klikkesedés, hogy az azonos nemzetiségű diákok például állandóan együtt vannak. Engem diákképviselőnek is megválasztottak a csoporttársaim, s így rendszeresen találkozom az iskola vezetőivel, akiknek van lehetőségünk visszajelzést adni, érdekli őket a hallgatók véleménye. Összességében tehát azt gondolom, hogy nagyon jó döntést hoztam, örülök, hogy az IBS-t választottam.
Olvass tovább!
Miért Téged kellene választaniuk?
11 hobbi, amit érdemes beleírnod az önéletrajzodba, meg egy, amit felejts ki