Oldalunkon cookie-kat használunk, hogy még jobban Rád szabhassuk tartalmainkat, karrierlehetőségeinket. Részleteket itt olvashatsz.
Új raktárcsarnokot épít idén a formaleválasztó segédanyagok forgalmazásával foglalkozó Portico Kft. Az autóipar számos területén használt poliuretán alkatrészek előállításánál - a kormánykeréktől kezdve a motorburkolatokon át a lökhárítóig - mindenhol szükség van megfelelő formaleválasztóra.
Serdült Gyula a Portico Kft. ügyvezetője az Autopronak elmondta, ahol poliuretánt habosítanak, ott szükség van formaleválasztó segédanyagra, ez pedig számos részegység gyártót érint. A 27 éves budaörsi cég olyan nagy járműipari alkatrészgyártóknak szállít be, mint a Magna, a BOS vagy épp az AGC. Az így elkészült kormánykereket, lökhárítót, kartámaszt, motorburkolatot – és hosszan folytathatnánk még a sort – olyan márkákba szerelik be, mint az Audi, a BMW, a Jaguár, a Volkswagen, a Fiat vagy a Porsche.
Serdült Gyula kiemelte, számos területen használják az általuk forgalmazott formaleválasztó anyagokat, de eladásaik kétharmada Tier 1-es autóipari beszállítókhoz megy. Így aztán nem is csoda, hogy a cég fennállása óta mindössze egyszer volt veszteséges, és a tavalyi évet is nyereséggel zárták. Az ügyvezető az idei évre azt jósolja, hogy forgalmuk mintegy 10 százalékkal növekedni fog, mert Magyarországon is növekszik a beszállító ipar.
A társaság idén egy 600 négyzetméteres raktárcsarnokot is épít Budaörsön, mintegy 250 millió forintból.
Alkatrészenként egyébként meglehetősen kis mennyiség szükséges az általuk forgalmazott, Acmos Chemie KG által gyártott segédanyagokból. Egy kormánykerékhez például 3-5 grammot használnak fel a gyártók, így egy hónapban egy kisebb cégnél havi 100-150 kg fogy, míg a nagyobb vállalatok 10-20 tonnát is felhasználnak éves szinten.
A Portico Kft. tíz fővel működik, jelenleg azonban új munkatársat is keresnek, mégpedig a hiányszakmának számító felhasználás technikusi munkakörbe. Serdült Gyula szerint nehéz megfelelő embert találni, mert az ideális jelöltnek ismernie kell a poliuretán feldolgozás technológiáját. Hozzátette, nem szükséges mérnöki végzettség a feladatkörhöz, megfelelő tapasztalat azonban igen.
Olvass tovább!
Négy kerekű okostelefon lesz a jövő autója
Nemzetközi siker: magyar cég kapott befektetést a Y Combinator-től