Oldalunkon cookie-kat használunk, hogy még jobban Rád szabhassuk tartalmainkat, karrierlehetőségeinket. Részleteket itt olvashatsz.

A támogatásról részletes információt itt találsz.

  • KarrierIndító
  • Állások
  • Események
  • Cégek
  • Blog
  • Munkaadóknak

Menü

  • KarrierIndító
  • Állások
  • Események
  • Cégek
  • Blog
  • Munkaadóknak
  • Regisztráció
  • Belépés
  • Regisztráció
  • Belépés

Hírek

Milyenek a külföldi magyarok médiahasználati szokásai?

Kutatás
2017. február 20.

A MEME megbízásából felmérést készített az Ipsos, amely két kutatási fázisban vizsgálta a Nyugat-Európába emigrált magyarok kiköltözési okait, valamint a média- és telekommunikációs eszközhasználatkban bekövetkezett változásokat.

A 2016. október-november időszakban megvalósult kvalitatív és kvantitatív vizsgálat is a Nagy-Britanniába és Németországba, mint a KSH által korábban elvégzett SEEMIG-projekt által meghatározott két fő migrációs célországba áttelepült magyarokra fókuszált. Amint a kutatási összefoglaló fogalmaz, "nagyon keveset (szinte semmit sem) tudunk ennek a jelentős célcsoportnak a médiafogyasztási szokásairól, különös tekintettel az audiovizuális tartalmakra, ezért időszerű volt az első kvantitatív kutatást erről elvégezni".

A túlnyomórészt munkavállalási célból kiköltözött honfitársak fő kommunikációs csatornája a hazaiakkal a telefonos kapcsolatfelvételt is megelőző Facebook/Messenger, de a videóhívások bonyolítására leggyakrabban használt Skype is elterjedt körükben. A célcsoporton kiemelkedő az okostelefon, hordozható számítógép, és a Smart TV-penetráció mérhető, míg az internetkapcsolat minősége is felette van a hazai átlagnak (10-ből 9 felhasználó streamelésre tökéletesen alkalmas sávszélességgel rendelkezik).

A tévézés, rádióhallgatás, lapolvasás gyakorisága célországtól függetlenül élesen visszaesett. Az okok mögött a hozzáférés korlátai, a hiányos nyelvismeret és a megváltozott életvitel együttese áll. A mérleg másik serpenyőjében a médiatartalmak internetes fogyasztása áll, mely növekvő súlyt mutat. A kint élők 60 százaléka rendszeresen követi a hazai közéleti eseményeket, ugyanakkor ez a nagy érdeklődés már nem vonatkozik a hazai audiovizuális tartalmakra. A célcsoport negyede egyáltalán nem néz magyar műsorokat.

A magyar tévés produkciók letöltése Nagy-Britanniában magasabb arányú, míg Németországban népszerűbb a stream megoldások használata ugyanezen célból. A konkrét címek közül az X-faktor áll az első helyen, melyet a Barátok közt, majd a Gasztroangyal követ. Ez utóbbi kiemelkedő népszerűségnek örvend az angol anyanyelvű területen élő magyarok körében. A netes tartalomszolgáltatások közül az RTL Most, a TV2.hu és a Médiaklikk foglalja el a dobogót, de messze elmarad használatuk a YouTube vagy akár a Netflix szolgáltatásaitól.

A 15 fős mintán elvégzett kvalitatív kutatás legfontosabb megállapításai:

Nagyon keveset (szinte semmit sem) tudunk ennek a jelentős célcsoportnak a médiafogyasztási szokásairól, különös tekintettel az audiovizuális tartalmakra, ezért időszerű az első kvantitatív kutatást erről elvégezni.
Külföldi tv csatornák, műsorok nem ágyazódnak be a válaszadók fogyasztott média tartalmába, nem alakulnak ki kedvencek. A tartalomfogyasztás nem különbözik az itthonitól, főként Youtube, torrent, streaming és helyi híroldalak angol/német nyelvű használata jellemző (legnagyobb részük jól beszéli a fogadóország nyelvét: magas státuszú, végzettségű, szellemi munkát végeznek).


Olvass tovább!

Ösztöndíjas lehetőséggel tanulhatsz a szakma legjobbjaitól

Új lehetőség diákoknak

Útravaló állásinterjúra

Forrás: kreativ.hu
 
Ajánlom ismerőseimnek Küldés emailben

Ajánlott állások

Lakossági ügyfélkapcsolati tanácsadó-1085 Budapest József krt. 33.
 Budapest
OTP Bank Nyrt.
Export Administrator
 Budapest
bp Finance Business & Technology (FBT)
Belföldi hitelengedélyezési gyakornok
 Budapest
OTP Bank Nyrt.
Retail Data Analytics Intern
 Budapest
OTP Bank Nyrt.
Contract Management Specialist
 Budapest
TK Elevator Eastern Europe GmbH
Még több hasonló állás

Közelgő események

OPEN NIGHT - Gyárlátogatás a P&G Budapest gyárában
  2025. június 19.
Összes esemény


@
  • Adatkezelési tájékoztatóban
  • Felhasználási feltételekben
  • GYIK
  • Hirdetési lehetőségek
  • Kapcsolat
  • Copyright © 2025 frissdiplomas.hu

Elfelejtett jelszó
 Profilom

 Beállítások

 Letöltések

 Kilépés